HELP!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joost en Nina - WaarBenJij.nu HELP!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joost en Nina - WaarBenJij.nu

HELP!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost en Nina

25 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Fawaka?

De afgelopen week geen mooie tripjes naar het binnenland, teveel regen waardoor de wegen onbegaanbaar zijn! Want wie dacht dat in Suriname de zon veel schijnt heeft het mis… We hebben de afgelopen week vooral heel veel regen gehad.
Onze stage begint steeds beter te lopen. De kinderen worden opener en komen steeds vaker langs om even te praten of om hulp te vragen. We zijn naar twee scholen geweest om oudergesprekken te voeren. Dit is heel bijzonder! Iedereen mag tussen 8 en 11 ’s ochtends langskomen. Je staat dan niet normaal in een rijtje, maar je staat bijna te dringen om aan de beurt te komen. Sommige mensen komen als laatst aan maar zitten als eerst binnen. Nina had een jongen die bij elf docenten en de directeur langs moest. Dit was dus een onmogelijke opgave! Joost en Laura hebben 45 minuten moeten wachten voor een gesprek van nog geen 5 minuten. Maar daar leren we weer van door ons de volgende keer ook wat brutaler op te stellen. We voelden ons wel echt een attractie op dat schoolplein. Als enige blanke konden we ons opeens heel goed voorstellen hoe het is om in Nederland een Surinamer te zijn! Ook hebben we de meeste leerlingen persoonlijk gesproken. We hebben alle rapporten doorgenomen en we hebben groepen gemaakt voor bijles. Hier komen we later nog op terug!
We zijn zondag met alle stagiaires van het internaat uit eten geweest. We zijn met zijn zevenen en het is echt een leuke groep! We zijn met 2 pkienman en 5 umasma (het meervoud weten we niet!). Het is wel grappig dat we heel veel dingen op dezelfde manier ervaren. Hier hebben we op donderdag ook een vergadering over gehad met meneer Romalho, directeur van het internaat. Zo mag je bijvoorbeeld niet bellen als wij het zien, maar het mag wel als je het stiekem doet. Joost had bijvoorbeeld een meisje dat haar telefoon helemaal onder haar t-shirt had en toen door haar shirt heen liep te praten. Je krijgt een beetje het gevoel alsof ze denken dat wij de hele dag met onze oogkleppen op en oordoppen in lopen. Het is wel grappig om het te zien gebeuren.
We gaan ons nu ook definitief onder de Surinamers begeven! We hebben kaartjes gekocht voor een Reggae festival. Alle grote Surinaamse artiesten komen optreden! Denk bijvoorbeeld aan Damaru …………………………………………. Ook hebben we weer aan te waterkant gegeten. Ze warmen zelfs de sla op. Dit geeft een hele bijzondere smaak aan iets wat je normaal koud eet.
Nu hebben we nog een hele belangrijke vraag aan jullie. We zijn bezig met het opstarten van kinddossiers en bijles. Aangezien er geen geld is en we toch wat willen bereiken zijn we opzoek naar mensen die ons een handje kunnen helpen! Bij deze starten we de actie: ADOPTEER EEN KINDDOSIER. Voor 9 srd, omgerend twee euro kunnen jullie al een kinddossier adopteren zodat wij voor iedereen een map kunnen maken met daarin alle gegevens van de kinderen op bijvoorbeeld het gebied van schoolprestaties, de afkomst van de kinderen, uitwerkingen van gesprekken en het functioneren op het internaat. Ook zijn we opzoek naar boeken, niveau brugklas, voor Nederlands en Engels zodat we de grammatica goed uit kunnen leggen! Mochten iemand ons kunnen helpen, neem even contact op! Voor Nina is het ninakoopal@hotmail.com en voor Joost is het kraljoost@hotmail.com.
Volgende keer hopen we weer spannende verhalen voor jullie te hebben…..

het rekeningnummer waarop jullie je gulle gift kunnen doneren is 7958528 en staat op naam van joost kral in den bosch of nijmegen...

BEDANKT!!!
Odi!

Joost en Nina

  • 25 Februari 2008 - 21:44

    Jan En Ingrid:

    Ha allochtonen!!!,
    Dat moet een apart gevoel zijn.
    We zullen een collecte starten. Vertrouw op onze overredingskracht! Er leven veel mensen met jullie mee.
    Leuk dat jullie verhalen steeds enthousiaster worden en de stage meer vorm krijgt.
    Succes met alles!

    Odi terug


  • 26 Februari 2008 - 10:42

    Yvo:

    Ga je naar Damaru? Gaaf!!!! Die schijnt echt heel goed te zijn live ;)!! Tuurlijk krijg je twee euro van me. Welke rekening moet ik het storten? Fijn te horen dat alles goed gaat! Hier in Kb144 ook alles goed hoor!
    dikke zoen Yvo

  • 26 Februari 2008 - 14:15

    Ing:

    Doe mij ook maar zo'n kinddossier of twee!?! haha.. roept maar welk rekeningnummer jullie het willen hebben!! Ben beniewd hoe het festival gaat bevallen, joost let je goed op blonde nien? haha.. veel plezier nog daar schatjes!!

    kus

  • 26 Februari 2008 - 19:35

    Elk:

    Ik ga jullie mailen, want ik wil ook best een kinddossier adopteren, en zal eens kijken of ik wat meer mensen kan verzamelen. Leuk al jullie uitjes. Hopelijk wordt het snel beter weer, zodat jullie weer naar het binnenland kunnen om dingen te beleven. Ik wacht nu alweer op jullie vlgend avontuur.

    Kus

  • 26 Februari 2008 - 20:25

    Anika:

    He nina en joost!

    Jullie zijn goed bezig zeg! Ik wil ook wel een kinddossier adopteren :) Laat maar weten waarop ik geld kan storten!

    Dikke zoen Anika

  • 27 Februari 2008 - 11:03

    Annique:

    hallo!

    Wat zijn jullie goed bezig zeg! Pim en ik willen ook wel ieder een kinddossier adopteren en ik zal ook eens polsen bij andere mensen :)

    Voor de rest van t nieuws, nien: check je mail :)

    xxx

    Annique

  • 27 Februari 2008 - 11:22

    Jeske:

    Heelllow,

    Ow begin nu toch wel een beetje jaloers te worden. Het klinkt echt leuk. Kan me er wel een voorstelling bij maken, maar is toch een beetje onwerkelijk!!

    Ik wil ook wel een kinddossier adopteren. Haha laat maar even weten hoe het verder de bedoeling is.

    Heel veel plezier nog!!

    Kus, Jeske

  • 01 Maart 2008 - 17:40

    Chehreh:

    Ik zou ook graag een kinddossier willen adopteren. Als jullie een rekeningnummer doorgeven, zorg ik ervoor dat het bedrag erop staat.

  • 02 Maart 2008 - 10:24

    Namens Will Kortie:

    Hallo Joost,

    Ik heb in ons internetcafe op de Wilgenhof je verhalen gelezen en de buurvrouw heeft er een paar voor me uitgeprint zodat ik ze nog eens rustig na kan lezen. Ook de foto's zijn mooi. Ik wil je graag wat geld geven voor de kinddossiers maar dat regelt je vader voor me.

    Heel veel groeten

  • 02 Maart 2008 - 18:48

    Linda:

    Hai Nien en Joost!
    Wat jammer van al die regen... Fijn om te horen dat het steeds beter gaat met jullie stage! Goed idee van jullie om leerlingdossiers te maken!! Natuurlijk ga ik geld doneren! Ennuh... ik zal op m'n werk eens vragen of ze nog oude boeken voor Nederlands of Engels hebben... Wie weet... Leuk ook dat jullie naar een Reggae festival gaan! Ben benieuwd hoe dat is :)...
    Veel plezier daar & ik hoop voor jullie dat de zon weer gaat schijnen ;)!!
    Kus, Linda


  • 03 Maart 2008 - 02:43

    Denise:

    Hello nina en joost, zo te zien bevalt het wel in Parimaribooooo. Ik zie dat jullie dezelfde problemen hebben als wij in Ghana. Geen boeken en spullen voor de mensen om goed les te geven. Ghana was geweldig interesant maar er moet nog heel wat werk gedaan worden en wat wij gedaan hebben daar is een druppel in de "bucket" Ik wil wel graag wat storten maar heb geen idee hoe ik dat moet doen via canada. let het me maar weten, groetjes en werk maar hard. Ik hoop dat het een geweldige ervaring blijft. kus, denise

  • 14 Maart 2008 - 16:18

    Mendy:

    Hee! Zo te lezen vermaken jullie je daar nog wel.. Hier is alles goed, dit schooljaar kan niet snel genoeg voorbij gaan, haha! Wanneer komen jullie eigenlijk weer terug?? Succes en geniet er nog van!

  • 15 Maart 2008 - 21:17

    Janneke:

    Ik doe ook mee!

  • 16 Maart 2008 - 22:27

    Marlieke:

    He schatjes!

    Wanneer kwamen die nieuwe foto´s?:)

    Dikke kus

  • 24 April 2008 - 20:15

    Gerty:

    Ha Joost,
    Geweldig jongen, wat jij allemaal meemaakt. Dit nemen ze je nooit meer af!Nog één nachtje en Jan Ingrid en Bart komen. Geweldig om jouw rijkdom te gaan delen. Nog heel veel plezier met zijn allen en rustig in die boomstam, hè?
    Liefs Gerty, Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

Adyosi Suriname

12 Mei 2008

Awarradam en Galibi

08 April 2008

Brownsberg en West-Suriname

17 Maart 2008

Gebakken kakkerlak!!!!

25 Februari 2008

HELP!!!!!!
Joost en Nina

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 11349

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 12 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: